woensdag 1 februari 2012

Matte painting #1: Setting

Voor visualiseringstechnieken hebben we sinds vandaag onze derde taak toegespeeld gekregen. De bedoeling is dat we zelf een matte painting ontwerpen, wat in principe het bouwen van een omgeving (environment) is aan de hand van photoshop, door fotocollages en zelf met de hand bij te pennen. Dat is alvast het project waar we de komende weken (voor dit vak toch) mee bezig zullen zijn.

Vanzelfsprekend stopt de opdracht daar niet. We hebben een thema meegekregen. Het is de bedoeling dat we gaan werken rondom de toren van Babel, het interessant punt: We mogen (moeten zelfs) deze volledig uit zijn oorspronkelijke context trekken en in een nieuwe setting steken.

Uiteindelijk kwam ik ontzettend vlug bij een setting uit. Killzone, naar de gelijknamige game. Het wordt dus vrij duister, noir, modernistisch en industrieel. Daarnaast wil ik mij baseren op de leuke architectuur die in het spel te vinden is, in het algemeen vind ik environmental design (hoewel dat meer gelinkt is tot games) erg interessant. Ik laat de volgende concept art alvast een idee geven welke richting ik wil uitgaan. (Je kan klikken op een afbeelding om deze te vergroten)