woensdag 29 februari 2012

Ontwerp eens een postkaart

Een tijdje geleden kregen we een nieuwe opdracht voor GV. De doelstelling was relatief simpel: Een postkaart ontwerpen voor de opening van het C-mine complex (fictieve opdracht). Dit moesten we 3x uitvoeren in een specifieke stijl. Grunge, future en collage.

In het eerste opzicht had ik absoluut geen zin in de opdracht. Mijn eerste voorstellen waren ook, om het een relevant woord te geven, lelijk.

Tot ik dan zelf foto's ben gaan nemen (wat me veel meer vrijheid gaf in hoe ik deze opdracht kon aanpakken) ging het allemaal een stuk beter.

Het grote probleem was in eerste opzicht het formaat: 300 dpi en 10x15 zijn serieuze maten en daar valt moeilijk correct materiaal voor te vinden. Daarom dat het zelf trekken van foto's veel handiger was.

De uiteindelijke score was 13. 16 voor grunge, 16 voor future en een 7 voor de collage. Ik had collage fout geïnterpreteerd. Men bedoelde eerder een collage van stijlen in plaats van een collage van foto's.

Uiteindelijk heb ik wel het één en het ander opgestoken bij deze opdracht. Vooral de grunge stijl, waar ik op het eerst zicht totaal niets van bakte, is het me toch gelukt een min of meer toonbaar resultaat in elkaar te steken.

Ook heb ik het één en het ander opgestoken over zelf foto's nemen en bewerken. Een vaardigheid, die vanzelfsprekend ontzettend handig is.

Klik op een foto om deze te vergroten.