vrijdag 6 april 2012

Nieuw portfolio

Na enkele dagen werk is eindelijk mijn nieuw portfolio toonbaar. Dit is voorlopig een toonmodel, want er moeten nog een aantal verbeteringen ingebracht worden de komende dagen. Het nieuwe portfolio valt te bewonderen op de volgende link (gelieve wel shift + F5 eerst te drukken indien je fouten krijgt), mijn allereerste website valt nog te bewonderen op de volgende link. Firefox kan nog misschien wat kleine probleempjes geven maar die krijg ik er de komende dagen nog wel uit. Chrome en IE moeten geen problemen geven.

Het is duidelijk dat ik er op vooruit gegaan ben. De website is pakken beter dan mijn allereerste. Nu, een klein halfjaar later ten opzichte van ons eerste portfolio merk je dat er meer gevoel voor design is, meer technische kennis (hoewel die nog niet zichtbaar is, maar komt er nog aan). Op mijn vorige site was ik heel erg tevreden met de minimalistische aanpak. Dit heb ik nu doorgetrokken en verbeterd. Ondanks dat het nog duidelijk minimalistisch is heb ik er toch een persoonlijke stijl in proberen te krijgen en ik denk dat ik daar wel in geslaagd ben.

De afgelopen maanden heb ik veel nagedacht over hoe ik de website precies wou en ik heb alle verzamelde ideetjes toegepast. De homepagina is eigenlijk geïnspireerd op enkele Tumblr thema's en in mijn hoofd heb ik het altijd "the grid" genoemd. Bedoeling is dat de content op de home de gebruiker moet aanspreken en maandelijks zal veranderen en bestaan uit nieuwe blokken content. De overige pagina's trekken deze stijl door en zijn minder spannend maar zeker niet minder doordacht.

Het filmpje op de homepage is voorlopig een place-holder en wordt binnenkort vervangen zodra mijn eindwerk film klaar is. Binnenkort wordt de website minder statisch gemaakt en de stijl van mijn profielen op andere websites (de navigatiebar vanboven) doorgetrokken naar de stijl van de website. Voorlopig zijn het dus nog allemaal kleine werkjes die moeten gebeuren en dan ben ik min of meer rond.

De stijl van de blog zelf is ook lichtjes aangepast om meer in de stijl van de nieuwe website te passen, en ik denk dat ik erin geslaagd ben om het in het plaatje te laten passen. De blog is licht versmald, dus plaatjes en filmpjes in oude posts kunnen misschien foutief overkomen, eveneens als oude posts waarin er gelinkt werd naar mijn oud portfolio, deze zullen nu uitkomen op (vanzelfsprekend) dezelfde URL, maar daar staat nu mijn nieuw portfolio.

Laatste aankondiging is dat er nu een definitieve splitsing komt. Deze blog zal zich nu vooral gaan focussen op mijn studies/werk/"professionele" kant terwijl mijn Tumblr zich nu zal richten op mijn persoonlijke/"life" kant. Kwestie van het mooi gescheiden te houden.

Vrolijk Pasen iedereen en ik ga dit vanaf nu weer wat meer up to date houden in tegenstelling tot de afgelopen maand, want toen heb ik het een beetje links laten liggen. Hopelijk vinden jullie het wat, feedback is vanzelfsprekend altijd welkom.