zondag 15 april 2012

Selectie voor Creative Drive en laatste aanpassingen portfolio

Laten we eerst maar beginnen met het meer spannende onderdeel. Creative Drive. Vorige vrijdag was ik in Heerlen aanwezig voor een gesprek met een jury over mijn aanmelding. We hadden een kort gesprek van ongeveer een halfuurtje. Die avond kreeg ik een mailtje met de bevestiging dat ik samen met drie anderen geselecteerd was voor dit project. Ik kon moeilijk mijn enthousiasme verbergen (nog steeds trouwens).

Wat is Creative Drive nu precies? Eigenlijk is het een internationaal project die de creatieve sector een beetje op de kaart wil zetten in onze omstreken. In zekere mate is het ook een opstapje voor onszelf en kunnen we onszelf een beetje in de kijker zetten als creatieve personen. Ik heb nog geen idee wie de anderen precies zijn (enkel hun namen dan), maar ik vermoed dat er wel buitenlanders tussen zitten (het is ook de bedoeling dat ik hierna waarschijnlijk in het Engels communiceer) en dat het een beetje een mix zal zijn uit verschillende sectoren. CMD houdt nogal erg veel in, dus dat kan enkel in mijn voordeel spelen. Binnenkort is er een Luik wat te doen waar ik ga proberen bij te zijn. Op 2 en 3 mei is de kick-off van het project.

Dit is een unieke kans omdat ik nog vrij jong ben om geselecteerd te worden voor zo'n grootschalig project en meteen in de realiteit, on the workfield, zal kunnen en mogen werken samen onder professionele begeleiding. We gaan beschikking krijgen tot een woonplaats in Heerlen waar ik ook af en toe zal verblijven en er komt een project vanuit een instantie of bedrijf wat we dus zullen moeten vervolledigen.

Dit project van drie maanden aan het tempo van 2 dagen per week kan dus het begin worden voor heel wat meer, maar dat is toekomstmuziek. Eerst concentreren op het project (en school) en daarna zie ik wel weer welke kansen te grijpen vallen. In ieder geval is dit prachtig aangezien ik mezelf op een professionele manier kan ontwikkelen en ik ben vrij zeker dat ik op deze drie maanden meer ga leren dan dat ik op een jaar op de schoolbanken geleerd heb. Dit is ook realiteit, niet een min of meer kunstmatige omgeving zoals school.

Wel zal het altijd de bedoeling blijven dat ik dit combineer met school. Ik ga dus mijn examens maken en de lessen volgen die ik kan volgen. Gelukkig is er geen groepscase meer dit jaar, anders zou dit nog problematisch geweest kunnen zijn. Komende weken is het dus plan trekken en ik denk dat dit ook geen probleem zal vormen als ik alles een beetje plan (wat ik sowieso al doe).

Tot zover alles over Creative Drive, binnenkort zal ik er wat meer rond bloggen, vooral als ik ook in Heerlen zit en ermee bezig ben.

Meer informatie? http://www.creative-drive.eu/

Rond vandaag was ongeveer de deadline voor het updaten van ons portfolio. Bij mij is dat min of meer uitgebreid en is het dus een volledig nieuw portfolio geworden. De laatste dagen heb ik nog een aantal kleine veranderingen en fix'jes gedaan ten opzichte van mijn vorige post. Hier is een kort lijstje.

  • Homepage bevat nu meer interactiviteit in de vorm van een lightbox systeem (jQuery). Klik op een afbeelding om deze te vergroten.
  • Op de 'Work' pagina is hetzelfde principe toegepast. Werkjes kunnen nu dus volledig bekeken worden. 
  • Favicon toegevoegd (tevens dezelfde die nu ook op deze blog staat).
  • Verschillende profielen (die gelinkt staan in de topbar van mijn portfolio) aangepast om beter in geheel te ogen met de website- In de mate van het mogelijke:
    • Vimeo
    • Tumblr (Hele lay-out heeft een beetje een aanpassing gekregen. Gaat nog een grotere rol spelen in het geheel waarschijnlijk als persoonlijke blog/soort virtueel plakboek). 
    • Twitter
    • DeviantArt
  • Het mail-icoontje vanboven is aangepast naar een '@' tekentje om meer duidelijkheid te scheppen. 
  • Auto-play van de video op de homepage is uitgeschakeld om meer gebruiksvriendelijk te zijn.
  • Probleem in Internet Explorer met borders opgelost. 
Tot zover de aanpassingen. De afgelopen twee weken waren best heftig en dat zal zeker niet verminderen nu school opnieuw begint. In ieder geval zijn er wel leuke tijden opkomst. Ik ben benieuwd.