zondag 25 september 2011

Behind bars #2

Voor de mensen die mijn Twitter volgen, ze voelden de bui al hangen. Op een bepaald moment zag het er echt niet goed uit met deze opdracht. Ik frustreerde me dood aan de misbaksels die ik tekende. In totaal had ik zo'n 5 concepten op papier gezet. Ik was vertrokken van een bepaalde concept art, een soort fabriek-achtige gevangenis. Het gebouw zag ik er op zich niet slecht uit, maar toen ik er verder mee moest (omgeving en inkleuren), ging het mis.

Uiteindelijk sprongen er nog bepaalde ideeën in mijn hoofd. Een concentratiekamp, een soort kasteel, zelfs een kerker heb ik geschetst maar in paint zelf bleek het dan niet te lukken. De frustraties stapelden zich op omdat het in mijn hoofd er allemaal goed uit zag, maar op (virtueel) papier bleek het dan niet te lukken.

Deze morgen had ik een inval, een leuk idee wat ik misschien zou kunnen doen. Gelukkig bleek het nog te werken ook, want het resultaat was zeker toonbaar. Aan de andere kant heb ik ook een aantal dingen geleerd uit deze eerste opdracht.

Stel niet uit tot het laatste weekend. Een idee kan groeien als je er over een langere periode mee bezig bent en er uiteindelijk ook mee bezig bent. Zoveel te langer je met een project bezig bent, zoveel meer kans dat je op betere ideeën komt en een grotere kans dat je het visueel beter kan uitwerken. Tijdig beginnen is dus de boodschap.

Daarnaast is nog iets gebleken. Pixel art is niets voor mij. Ik heb zelfs (op dit moment toch, het huidig gevoel) mijn twijfels of grafische uitwerking wel iets voor mij is. Een concept uitwerken ligt me wel. Ik zie mezelf meer richten op marketing of ICT. Na een week les is het nog erg vroeg om dit soort uitspraken te doen, dus ik zie wel wat er nog op me afkomt, uiteindelijk zal ik nog 4 jaar met deze richting bezig zijn.