vrijdag 23 september 2011

Behind bars

Op onze eerste lesdag deze week kregen we ook meteen onze allereerste taak mee. In tegenstelling tot het middelbaar is er dus geen huiswerk, maar krijg je wel continu taken mee met een bepaalde deadline. In principe kleine projecten dus.

Voor grafische vormgeving is het de bedoeling dat we dit weekend pixel art in elkaar steken om daarna in de loop van volgende week te animeren. We werken rond het thema 'Behind bars', wat in de eerste plaats dus aan gevangenissen doet denken.

In principe dus een thema wat niet zo gemakkelijk is. Helemaal is het niet zo simpel omdat ik nog nooit met pixel art gewerkt heb. Het is vrij basic en je kan er heel erg leuke dingen mee doen, maar het is aan de andere kant ook erg simpel om er heel lelijke dingen mee te maken.

Mijn schets is al af, morgen begin ik aan de opdracht. Ik ga vooral proberen de 'outline' van mijn gebouw volledig uit te tekenen. Ervoor zorgen dat de voornaamste structuur dus al klaar is. Het inkleuren en de details doe ik dan zondag. Het uiteindelijke resultaat (en de feedback van docent Paul) zal hier waarschijnlijk binnenkort verschijnen met persoonlijk commentaar.

Bedankt voor de foto.