maandag 26 september 2011

Behind bars #3

Vandaag feedback ontvangen over onze taak voor grafische vormgeving. Paul was tevreden over wat ik tot nu toe gemaakt had (zie vorig bericht), maar gaf als kritiek aan dat het nogal leeg was.

In principe heeft hij gelijk. Er is te veel wit zichtbaar rondom het  piepkleine gedeelte van een gevangeniscomplex wat ik gepixeld heb. Uiteindelijk heb ik dan besloten om het gebouw uit te breiden. Het concept hiervan kunnen jullie hierboven zien. Hierop ga ik verder om het hopelijk binnen een dag of twee volledig af te ronden.

Het animeren zal wat simpeler zijn dan dat ik verwachtte. Het is helemaal niet zo moeilijk. Voor de oplettende lezers onder ons hadden ze al opgemerkt dat de deur in de eerste cel verdwenen is. Deze heb ik eruit geknipt en transparant gemaakt. De achtergrond heb ik bijgepixeld. 



Animatie gebeurt in photoshop frame per frame. Vrij simpel gezegd moet ik dus telkens deze originele afbeelding openen en de transparante deur plakken en verschuiven. Zo heb ik hopelijk uiteindelijk een vloeiende animatie.

Ergens kom ik op dit moment tijd te kort. Het pixelen is zeer tijdrovend. Voor onze lessen tools (photoshop) hebben we een aantal (optionele) opdrachten binnen gekregen die onze technieken  moeten verfijnen en verbeteren. Vanzelfsprekend wil ik deze ook binnenkort proberen zodra ik de kans heb.

Uiteindelijk heb ik ook mijn ICT boek aangeschaft met de toepasselijke naam 'HTML en CSS voor dummies'. Volledig terecht, aangezien ik er niets van ken. De eerste les kon ik goed mee, maar toch zou ik me wat willen verdiepen zodat ik de lessen altijd zal meekunnen. Verder geeft me dit dan ook een voorsprong voor het E-portfolio case (een eigen website) wat er sneller aankomt dan dat we zouden denken. De moeite zal lonen en de resultaten zullen binnenkort hopelijk ook zichtbaar zijn.

No coffee, no code.