dinsdag 4 oktober 2011

The trench is the limit #2


Hmm. Moeilijk complex. Een eerste grafisch ontwerp bleek iets vlotter te verlopen dan dat ik dacht. Een geschikte, mooie achtergrond had ik vrij vlug gevonden maar daarna staakte het wat. 
 
Een aantal suggesties sprongen me wel in het hoofd maar om dat dan ook virtueel toepassen bleek moeilijker dan gedacht. 

Natuurlijk kan ik hier zoveel schrijven als ik wil, maar een echt idee hebben jullie niet zonder een grafisch voorbeeld. Via deze link kan je zien waar ik op dit moment sta.

Oorspronkelijk was ik vertrokken van een zwarte/grijze content box. Uiteindelijk ben ik daar vanaf gestapt omdat ik twijfelde over de leesbaarheid. Nu, met zwarte text, zorg ik voor een beter contrast met het semi-transparant wit en dus een betere leesbaarheid. Ondanks dat het nu een vrij basic design is heeft het zeker potentieel. Sowieso ga ik de lege ruimte aan de linker- en rechterkant proberen op te vullen.

Ik denk dan aan vissen, een duiker, misschien een gezonken schip? (als ik überhaupt zo'n render kan inplaatsen en dat het lijkt alsof het erbij hoort) met eventueel afbeeldingen die de content box deels zal overlappen (dan denk ik vooral aan de vissen).

Verder ben ik van plan de header en banner volledig te verwijderen en mijn content box meer te centraliseren. Links vanboven ga ik proberen een kleine collage (zeker een camera invoegen, het blijft draaien rondom onderwater fotografie) te maken en een logo op poten te zetten (the trench is the limit, dus, eventueel ondertitel 'fotografie'). Typografie is niet echt mijn sterkste punt. Een 3D titel lijkt me vrij awesome, maar daar kruipt weer veel tijd in en ik ben absolute leek op dat vlak. Ik zie wel wat me te binnen springt de komende dagen.

Uiteindelijk ga ik ook nog wat surfen op designer-websites om inspiratie op te doen. Sowieso wil ik wat ruigere elementen inbrengen, want op dit moment is het allemaal wat té strak naar mijn zin.

Ik denk dan bijvoorbeeld, een stuk van de content box die afgebeten lijkt door een haai. Wat gekartel en wat overlappingen rondom de content box (zeewier?). Uiteindelijk wordt het dus een kleine collage, maar het is wel de bedoeling dat alles mooi bij elkaar past en niets 'geforceerd' lijkt. Evenwicht blijft belangrijk. De achtergrond elementen vooral wat donkerder houden ten opzichte van de content box.

Voorlopig nog tijd genoeg, maar dat is net goed. Des te langer, des te meer concepten die binnen vallen, des te beter wordt de site (hoop ik).

Feedback is altijd welkom!