vrijdag 14 oktober 2011

The trench is the limit: Af?


Een hele hoop geklungel later kan ik eindelijk zeggen dat de website af is. Of toch, dat denk ik. Het uiteindelijke resultaat kunnen jullie op deze link vinden.

Eigenlijk was dit een vrij moeilijk project en heb ik er ook vrij veel tijd in gestoken. Desondanks, voor een eerste website, vind ik het best oké.

Het moeilijkste onderdeel voor mij was alles in CSS gieten. Ik heb lang moeten zoeken hoe ik alles goed kon positioneren voor verschillende resoluties. In het begin heb ik enkele vrij cruciale fouten gemaakt zoals kiezen voor position:absolute; in plaats van position:relative; waardoor niet alles wou meewerken.

Gelukkig heb ik uiteindelijk wel de oplossing gevonden en is alles toch nog in orde gekomen. Ik ben wel tot de conclusie gekomen dat ik me liever bezig hou met Photoshop dan het ICT-aspect van het bouwen van een site. Het grote probleem bij coderen is dat één fout, hou miniem en klein ook, vrij grote gevolgen kunnen hebben voor je site.

Qua design ben ik uiteindelijk tevreden ondanks dat het misschien wat leeg oogt. Ik vind het minimalisme persoonlijk mooi en een te drukke achtergrond past ook niet volgens mij. Ik vind persoonlijk ook dat het thema vrij goed uitdraait.

Toch was dit een opdracht waar ik serieus op gevloekt heb en waar ik op momenten het einde niet zo positief meer kon inschatten. Gelukkig is het nu wel af en is het kwestie van tijd voordat ik feedback krijg. Feedback waar ik eigenlijk niet naar uit kijk, want zo spectaculair is de website niet. Voor een eerste keer vind ik het best geslaagd, maar daar stopt het ook. Eind goed, al goed?