maandag 3 oktober 2011

The trench is the limit

 

The trench is the limit. Dat wordt mijn iconische titel voor onze nieuwe opdracht grafische vormgeving. Doel? Het opbouwen van een site met als thema watersport. Keuze? Onderwater fotografie. 

Deze opdracht wordt niet zo simpel omdat we van 0 beginnen en alles zelf moeten klaarspelen binnen 2 weken. Het concept, de grafische uitwerking en de technische uitwerking van de site. Zowel het creatieve aspect (concept), het ontwerpen van een site binnen een grafisch programma en de technische opbouw van een website (HTML/CSS) komen aan bod. 

Daarnaast moeten we een interactieve foto-slider inbouwen. Jquery of Javascript wordt dus wat zelfstudie. Voor iemand met niet zoveel photoshop ervaring en praktisch nihil scripting ervaring wordt dit dus een grote uitdaging. Een zeer grote uitdaging zelfs. Wel ééntje waar ik hopelijk heel trots op zal zijn.

Ik wil vooral uitblinken in het creatieve deel. Onderwater fotografie is al iets waar niet iedereen meteen aan denkt bij watersport, dus dat vind ik al een geslaagde keuze. Qua design heb ik ook al een goed idee en met interessante, praktische uitwerking kan ik van dit zeker nog iets indrukwekkend maken hoop ik.

In mijn hoofd zit het allemaal al goed, nu het ook nog op het scherm brengen. Qua design wil ik nog niet te veel verklappen, hoewel het vanzelfsprekend zeer dicht bij het thema gaat aanleunen. Ik wil vooral een fris en vernieuwend design brengen, in de mate van het mogelijke met mijn ervaring en wat ik kan klaarspelen op twee weken. We'll see, de trog is het limiet!