dinsdag 8 mei 2012

Eindwerk film en interactieve infographic

De afgelopen, maar vooral de komende weken, is het vooral tijdsdruk, tijdsdruk en nog meer tijdsdruk. De ene deadline na de andere, de aankomende case en eigenlijk zou ik ook nog ergens tijd moeten vinden om mijn examens te leren. Dan zwijg ik nog over het tussendoor werken aan ons innovatieproject voor Rijckheyt van Creative Drive.

Recent hadden we een kleine opdracht tussendoor voor grafische vormgeving. De bedoeling was om een interactieve PPT in elkaar te steken. Eigenlijk is het best verbazingwekkend wat voor leuke dingen je met PPT kan maken. Zelf heb ik wat getekend in PS en vlug wat in elkaar gestoken en dat geanimeerd wat op zich best leuk was. Enkel zou ik eindelijk Illustrator moeten leren gebruiken. Dat zou het tekenen veel makkelijker maken, aangezien ik regelmatig wel eens in de vector-stijl durf werken. Hier is een screenshotje van het uiteindelijk resultaat.


Veel meer werk kroop er in het maken van mijn eindwerk film. Het is moeilijk om mijn eindwerk film onder woorden te brengen. Ik heb heel wat concepten gehad (het holebi-uitgaansleven in kaart brengen bijvoorbeeld) maar nooit was ik echt tevreden met wat ik precies in elkaar aan het steken was. 

Uiteindelijk is het iets heel erg abstracts geworden. Tevens iets heel erg eerlijks, iets waar ik mezelf in zekere mate heb kunnen uitdrukken en heel wat heb kunnen experimenteren op vlak van stijl van filmen en montage. Ik waardeerde die vrijheid echt en durfde het ook anders aan te pakken dan de meeste klasgenoten. De vraag nu is of ik er niet keihard voor afgestraft zal worden. Mijn gehanteerde stijl is nu namelijk iets wat je ofwel ligt, ofwel niet. 



Eigenlijk moet het min of meer dienst doen als introductie voor een gesprek. Er zullen ongetwijfeld vragen ontstaan bij het kijken van mijn kortfilm en daaruit kan dan meer groeien. Dat is nu net hetgene wat ik best interessant vind aan het resultaat. Het stopt niet na die drie minuten, het laat een soort van indruk na en het vertelt wat over wie ik ben buiten de oppervlakkige ik die je kent of interpreteert. 

Ik vond het best leuk, in zekere mate een uitdaging, maar tevens heb ik best wat bijgeleerd in the proces om dit in elkaar te steken. 

Bekijk het eindwerk hier.

Tevens heb ik recent wat geschreven over diversiteit en de aankomende pride nu zaterdag in Brussel. Dat kan je vinden op mijn persoonlijke blog, op de volgende link.