dinsdag 22 november 2011

Alsof het voorbij is

Voor GV hebben we een opdracht omtrent typografie gekregen. Speels overweg gaan met letters dus. Ik was hier al een tijdje in geïnteresseerd dus ik was blij dat we een opdracht zoals deze moeten maken. Het thema is best interessant, we hebben namelijk titels van boeken gekregen om mee te werken die we speels moeten interpreteren.

Uit de hele lijst heb ik uiteindelijk gekozen voor 'Alsof het voorbij is'. Qua aanpak was ik vrij simpel vertrokken om daarna destructief te werk te gaan. Ik denk dat het verhaal een negatieve klank heeft, dus daarom ook de keuze voor een destructieve opbouw. De inkt die uitloopt moet denken aan tranen, de letters die uit elkaar gescheurd zijn moeten doen denken aan iemand die gebroken is.

Misschien is het op een bepaald niveau nog simpel, maar ik weet niet meteen wat ik beter kan doen, daarvoor is het wachten op de feedback maandag.

Voorlopig- Met het huidig resultaat, tevreden. Ik ben niet heel erg bezig geweest met de échte typografie (het opbouwen van beelden/constructies van woorden) maar eerder met de uitwerking van de letters zelf. Misschien dat dat minder de bedoeling was, maar dat hoor ik dan maandag en dan wordt er nog wel een oplossing voor bedacht. In ieder geval heb ik de basics en dat kan enkel verbeteren.