zondag 13 november 2011

Black & white #2

In enkele dagen mezelf Illustrator proberen aan te leren was een moeilijke opdracht, maar het wel waard. Photoshop is in alle eerlijkheid brol voor dit soort opdrachten. Illustrator en Photoshop zijn ook vrij verschillende programma's. Illustrator werkt met vectors, PS met pixels. De technische kant ga ik jullie besparen, maar om het kort en simpel uit te leggen: Illustrator werkt veel handiger voor logo's en dergelijke omdat je niet gelimiteerd bent met pixels en de bijhorende tools en dus ook wat meer precies en meer afgelikt kan werken. Geen hoekjes of kantjes waar je jezelf zorgen om moet maken.

De opdracht van GV vond ik moeilijk. Zoals beschreven in het vorige blogdeel wou ik het wat abstracter uitwerken. Onder staat het resultaat, maar ergens botst er nog iets en ik weet niet wat er voor mij botst. Niet volledig tevreden dus, maar voldoende denk ik (?), morgen feedback, en dan zien we wel weer.

PS: Voor de liefhebbers van zowel Adele als Linkin Park heb ik de volgende geweldige song gevonden.