woensdag 9 november 2011

Black & white

Nieuwe periode, nieuwe opdrachten. Voor grafische vormgeving kregen we de (op eerste zicht simpele) opdracht om een stilering uit te werken in twee weken. Typisch aan een stilering is het feit dat er slechts twee kleuren zijn, zwart of wit. Geen grijswaarden, geen andere kleuren. Het doet denken aan logo-design.

Via het lot kregen we elk een foto. Ik bleek één van de meevallers te krijgen: de toren van Pisa. Op het eerste zicht zou je denken: simpel! Ik heb eerlijk gezegd stilletjes gevloekt. Het is té obvious, té voorspelbaar en té voor de hand liggend en dat werkt in je nadeel. Het is waar- Ik kan me hier ontzettend gemakkelijk vanaf helpen en een typische, simpele stilering uitwerken, maar neen, dat wil ik niet.

Ik zie het als een uitdaging om hier origineel uit de hoek te gaan komen. Op basis van mijn huidig idee en schetsen gaat het wat meer unexpected worden: Abstracter, nonchalanter met wat flou. Niet zo simpel, wel een kans om mezelf te onderscheiden. Voor een keer dus niet een strak, afgelijnd design, maar ruimte om te experimenteren.