vrijdag 11 november 2011

Apocalyps



Enkele dagen terug kregen we een superleuke opdracht voor visualiseringstechnieken. De bedoeling is om een futuristische attractie te ontwerpen voor een pretpark (vanzelfsprekend, in de toekomst).

Onmiddellijk dacht ik aan het bouwen van een soort metro, een vervoermiddel dat je rondom het park brengt. Mijn allereerste idee was een afgelikte, strakke metro te bouwen met vooral de kleuren neon-blauw en zwart. Het cliché-beeld van de toekomst.


Gelukkig was ik daar al vrij snel vanaf gestapt. Waarom? Het lag (net zoals bij de stilering) wat voor de hand en ik begon te spelen met de setting. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij een post-apocalyptische setting (denk aan Fallout).

Ik ga blijven werken met een vervoermiddel, en uiteindelijk is dat een oude, roestige stoomtrein geworden. Als 'station' ga ik waarschijnlijk iets doen met een verlaten vliegdekschip. Ik denk dat de sfeer heel erg leuk gaat zijn om mee te werken: geroest ijzer, veel geel/oranje/bruin. Zalige opdracht.