maandag 12 december 2011

Case 1.2 #1: Pilot


Een nieuwe case, een nieuwe periode die vooral centraal staat rondom de emoties stress en excitement. Zoals gisteren beschreven, staat de nieuwe case vooral in het teken van twee woorden. Nostalgie en interactiviteit. 

De doelstelling: een interactieve installatie bouwen, wordt dus zeker een challenge, maar het is wel haalbaar als je met een goed concept op poten komt. Onze technische kennis is gelimiteerd maar onze creativiteit moet daarvoor opmaken. Voorlopig nog geen zorgen dus.

In deze nieuwe 'serie' van blogposts, wil ik jullie meenemen op de weg van concept tot resultaat en mezelf ook tijdens het schrijven confronteren met problemen en hoe ik deze het best zou kunnen oplossen. 

Vandaag stond vooral in het teken van brainstormen. Vooral de vraag "wat?" stond centraal en ik denk dat ik daar met mijn groep een adequaat antwoord op heb kunnen vinden. Voorlopig ga ik nog niet te veel verklappen, want alles is nog onzeker en in het beste geval kan ik pas morgen het volledig concept uit de doeken doen.

Om je toch een indruk te geven: Het brainstormen ging beter dan dat ik dacht. Ik verwachtte een groot probleem rondom het vinden van iets leuks, maar uiteindelijk hebben we toch een aantal leuke dingen op tafel kunnen gooien. Wat het geworden is en wat we concreet gaan bouwen? Dat lezen jullie waarschijnlijk (over)morgen.

Woensdag eerste feedback-sessie.