maandag 5 december 2011

Tik tok


Een nieuwe week, een nieuwe opdracht voor grafische vormgeving. In alle eerlijkheid zag ik dit wel niet aankomen, want volgende week hebben we twee weken case. Ik dacht dat we dus een vrij gewoon lesje zouden krijgen of informatie over de aankomende case. Fout gedacht dus.

Deze opdracht bleek ook anders dan de vorige opdrachten die we ooit gekregen hebben. Deadline: binnen het lesblok. Conclusie: 2 uur om (hopelijk) tot iets leuks te komen. 

De bedoeling van deze opdracht was leren werken met negative space, of met andere woorden, de negatieve ruimte rondom een object. Daarin moesten we een dier verwerken plus de beginletters van het dier (wat ik schandelijk genegeerd heb :)).

Om het kort te verwoorden: Ik faalde miserabel. Het bovenstaande is het resultaat. Ik kon simpelweg niet tot een goed concept komen en probeerde dan maar het laatste halfuur iets boeiends uit mijn mouw te schudden. Ik kan simpelweg niet onder (extreem korte) tijdsdruk functioneren, dat leek me wel duidelijk. 

Het uiteindelijke resultaat is een soort van kruising tussen een stilering en een negative space-achtig concept waarbij delen van het woord 'tijger' natuurlijke strepen moesten voorstellen. Neen, het klopt dat dat niet echt duidelijk is in het eerste opzicht en vandaar mijn opmerking dat ik faalde. 

Dit was de eerste keer dit jaar dat ik me serieus vergist heb en op m'n gezicht gevallen ben en jup, dat is vrij hard maar van fouten leert men. 

Om toch een lichtpuntje aan te brengen: Herinner je mijn black & white (toren van Pisa)? Daar heb ik een 17/20 voor gekregen. Mijn eigenwijze opvatting werd dus toch beloond.

Next time better.