donderdag 22 december 2011

Case 1.2 #6: Showtime

Vandaag was een vrij lange en vermoeiende dag waarbij mijn geduld het wel meermaals liet afweten, maar uiteindelijk denk ik dat we er toch morgen klaar voor zijn.

Allereerst hebben we ons lokaal opgebouwd en ingericht met verschillende zwarte doeken. Binnen ons lokaal zal er dus sowieso een bepaalde sfeer hangen en we willen beroep doen op kaarslicht.

Het technische aspect viel serieus tegen vandaag, maar uiteindelijk zijn we er toch in geslaagd om alles op een mooi manier (en via achterpoortjes) op te lossen.

Wat wel te merken viel is dat we met bepaalde dingen te laat waren om het vandaag nog allemaal klaar te krijgen. Omdat we er vrij goed voor stonden dacht ik dat we als één van de eerste groepen te kunnen vertrekken richting huis. Niet dan, we waren één van de laatsten.

Ook ben ik vandaag wat gaan rondwandelen om te zien hoe de andere groepen er voor stonden en ik moet toegeven: Er zitten een aantal pareltjes tussen en ik ben grote fan van één project waar in mijn ogen, geen enkel ander project aan kan tippen (Teis, Laurens, Diëm & Eveline, kudos, echt waar).

Maarja, morgen horen we de kritiek en zien we de concurrentie. It's showtime!
___________

Ik wil jullie wel nog onze 'brochure' delen (met gebrek aan een beter woord)

Revelation
rev·e·la·tion  
n.
a. The act of revealing or disclosing.
b. Something revealed, especially a dramatic disclosure of something not previously known or realized.

Gebouwd door: Dorien, Fernand, Raf, Jasper & Sven

Nostalgie is een subjectieve filter die ervoor zorgt dat onze herinneringen nooit objectief naar voren komen. Met onze installatie Revelation willen we de waarheid brengen. De realiteit. Het vervagen van de filter die nostalgie is. Onze installatie staat volledig in het teken van anti-nostalgie. De wereld en het leven zoals het echt is.

Met andere woorden, een revelation. Een onthulling.

Werkwijze:
1. In de kamer vinden jullie bokalen waarin een herinnering verscholen zit.
2. De voorwerpen in de bokalen hinten welke boodschap er jullie te wachten staat.
3. Bij de bokalen hoort elk een QR-code.
4. De QR-code kan ingescand worden bij de laptop.
5. Hou de QR-code voor de webcam (zorg dat de QR-code zo recht mogelijk in beeld gebracht wordt).
     6. De herinnering speelt zich af.
     7. Kies een nieuwe herinnering.