dinsdag 27 december 2011

Case 1.2 #7: Reflectie

Met dank aan Dorien voor het filmpje.

De tweede case zit er alweer op. Het waren zeker geen gemakkelijke twee weken, maar ik denk toch dat we een geslaagd resultaat hebben kunnen afleveren. Vrijdagochtend zaten we nog met een aantal kleine problemen maar die wegen (hopelijk) niet zo zwaar door.

Een grote fout was het gebruik van foto-papier voor de QR-codes. Daardoor ging het scannen soms wat moeilijker, want zoiets lukt veel beter op gewoon papier.

Over het algemeen is het beter gegaan met de case dan verwacht. Toen we begonnen, zag ik er echt tegenop, maar uiteindelijk heeft me dat niet tegengehouden om toch hard mijn best te doen om er het beste van te maken.

Wat ik vooral geleerd heb is dat 2 weken ontzettend kort zijn maar door een goede planning binnen onze groep zijn we de tijd toch te baas gebleven. 

Verder bleek dat we te veel herinneringen gemaakt hadden. Velen kozen 1 à 2 en vertrokken alweer. Er zijn  zeker een 10-tal potten die totaal niet gekozen zijn, jammer genoeg.

Verder voelde het ook niet ontzettend voldoenend. Onze installatie stond daar 3u, we gingen de andere installaties bekijken en beoordelen en that's it. Plotseling afgerond, twee weken werk. Ik vond het allemaal abrupt en over and done.

Hoe dan ook, denk ik wel dat ik min of meer tevreden kan terugkijken naar de afgelopen twee weken. De komende maand is het heel andere koek. Examens. Bij een vak zoals sociologie slaagt slechts de helft. Ik verzeker je, ik zal bij die helft zijn. Kwestie van motivatie en voorbereiding. Ik wil er volledig klaar voor zijn en die 2 weken bewijzen wat ik kan.

Daarna beginnen vrijwel meteen de lessen, helaas. Ik ben persoonlijk wel benieuwd wat er ons te wachten staat voor de derde case. Fijne feestdagen iedereen!